پانسیون دانشگاه های دولتی
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون دانشگاه های دولتی


دانشگاه های دولتی معمولا روی دانشجویان خود حساس اند و تلاش می کنند تا حداقل امکانات لازم را برایشان تدارک ببینند، از جمله خوابگاه. گرچه ظرفیت اسکان در این مکان ها محدود است، اما تعداد نسبتا زیادی از پذیرفته شدگان را پوشش می دهد. این خوابگاه ها زیر نظر مستقیم دانشگاه های مربوطه اداره می شود و بنا به گفته دانشجویان ساکن درآنجا، از شرایط زندگی و تسهیلات رفاهی «مناسب» برخوردار است. هزینه این دسته از خوابگاه ها در مقایسه با خانه های دانشجویی و خوابگاه های آزاد به مراتب کمتر است. ماهانه 32 هزار تومان تا 62 هزار تومان پولی است که باید برای این خوابگاه ها کنار بگذارید.

دانشگاه فردوسی مشهد نیز مانند سایر دانشگاه های دولتی چنین امکاناتی را ارائه می دهد. در حال حاضر، دوازده خوابگاه داخل محدوده دانشگاه فردوسی مشهد وجود دارد که شش خوابگاه با عنوان «پردیس» مختص دختران و پنج خوابگاه دیگر به نام «فجر» ویژه پسران است. علاوه بر این ها، خوابگاه «بقاء» برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته شده است. ظرفیت اتاق ها از دو نفر تا پنج - شش نفر متغیر است و البته با همین نسبت، هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود.

با عنایت به رشد سالانه صندلی های دانشگاه فردوسی و تاسیس واحد پردیس بین الملل، طبیعی است که ظرفیت خوابگاه های موجود، کفاف اسکان این همه دانشجو را ندهد. از این رو، چند خوابگاه آزاد که عمدتا دخترانه هستند زیر پوشش بنیاد دانشگاه فردوسی قرار گرفته اند و فقط دانشجویان شبانه و پردیس بین الملل این دانشگاه و قبولی های دانشگاه آزاد مشهد را می پذیرند. میانگین هزینه یک ترم اقامت در این خوابگاه ها 450هزار تومان است و نیاز به پیش پرداخت هم نیست. این هزینه، در مقام قیاس با خوابگاه های اختصاصی برخی دانشگاه های غیر انتفاعی و آموزش عالی به طور چشمگیری کمتر است، مثلا یک خوابگاه که به دانشجویان یک موسسه تعلق می گیرد، مبلغ 900تا 950هزار تومان برای یک ترم اقامت دریافت می کند.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.





:: برچسب‌ها: پانسیون , پانسیون دانشجویی , همه چیز در مورد پانسیون , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: